Aktualizacja odbyła się 24 sierpnia 2021
Szukasz sposobu, aby móc trafiać skutecznie z reklamą do osób, które danym produktem czy też usługą będą zainteresowane? Skorzystaj z Google Ads. Optymalizuj swoje kampanie, trafiaj do odpowiedniej grupy odbiorców oraz spraw, aby nasza strona internetowa oraz oferta stały się widoczne w Internecie jeszcze bardziej.
Definicja Google Ads
Google Ads to dawne Googe AdWords. Jest to jedna z najbardziej efektywnych reklamowych metod w sieci. Dobrze zaprojektowana, jak i także dopasowana reklama Google Ads pozwala na osiągnięcie zamierzonych efektów już w ciągu kilku godz od jej uruchomienia. Google Ads czerpie swoją siłę bezpośrednio z linków sponsorowanych i sprawia, że każdy serwis, który zapłaci oraz stworzy kampanię, będzie mógł się znaleźć w wynikach płatnych wyszukiwania Google. Znajdują się na samej górze. Strona internetowa znajdzie się wówczas w górnej czy też dolnej część listy wyszukiwania, a obok linku zostanie umieszczony dopisek – reklama. Jednak to jeszcze nie wszystko, ponieważ warto sobie zdawać sprawę z tego, że tworzenie obecnie kampanii Google Ads również pozwala na reklamowanie swojej internetowej strony, produktów czy też sklepu nie tylko w wyszukiwarce, ale także w całej sieci wyszukiwania Google. Każda osoba, która się zdecyduje stworzyć kampanię Ads Google AdWords, będzie mógł wybrać cel konkretny swojej reklamy, formę, czas jej emitowania, formę, a także określić swój budżet akceptowalny.
Jakie są formy reklamowe Google Ads?
Bardzo dużą zaletą reklam Google Ads jest to, że są one bardzo elastyczne i przybrać mogą przeróżną postać. Poznajmy wszelkie dostępne formy, pomiędzy którymi możemy dowolnie wybierać, uruchamiając kampanię reklamową. Pierwsza możliwość to reklamy tekstowe. W niej główną rolę odgrywają linki sponsorowane. Jest to nadal forma najpopularniejsza, ponieważ reklama jest wyświetlana na początku czy też na końcu wyników wyszukiwania. Do tego na stronach, które wchodzą w skład reklamowej sieci. Na czym polega tekstowa reklama? Użytkownik wpisuje do wyszukiwarki interesujące go słowo kluczowe. Naszym zadaniem jest takie dopasowanie kampanii, aby odpowiadała bezpośrednio na jego potrzeby i do tego przynosiła mu oczekiwane wyniki. W taki sposób realnie możemy zwiększyć swoją sprzedaż, zachęcić do wybrania naszej oferty, a do tego stać się ekspertem. Efekty tekstowej kampanii widoczne mogą być wręcz błyskawicznie. Kolejna forma to reklamy graficzne. Skorzystajmy tutaj z sieci reklamowej – Google Display Network. Tam właśnie zostaje wyświetlona nasza reklama. A jak wygląda reklama graficzna? Najczęściej kojarzyć ją możemy jako baner podlinkowany, który się znajduje na przeróżnych stronach internetowych. Sami dopasowujemy, jaki rozmiar mają mieć grafiki oraz jak mają wyglądać. Poza tym Google także pozwala na wybranie danej formy tego typu reklamy. Możemy wybrać reklamę dynamiczną, elastyczną oraz lightbox. Do tego ustalmy oczywiście, komu ma się wyświetlać. W ostatnich latach widać szczególnie potencjał rosnący graficznych reklam. Warto wykorzystać Google Ads w tym przypadku jako remarketing, aby móc poinformować o promocyjnych akcjach, licznych nowościach oraz zainteresować ofertą.
Reklamy wideo oraz reklamy na Gmailu
Kolejna opcja dostępna, którą nam dają reklamy Google Ads, to popularny ostatnimi czasy format wideo. W tym przypadku nasze reklamy będą wyświetlane w serwisie YouTube. Z uwagi na sporą oraz cały czas rosnącą popularność tegoż medium społecznościowego liczyć możemy na zdecydowanie większe zasięgi przy wyborze tej reklamy. Wielu użytkowników się decyduje na udostępnienie reklam wideo na YouTubie, co bardziej zwiększa ich zasięg. Tak jak każdą z reklam Google Ads, możemy ją targetować, aby móc dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Sprawdza się tutaj także remarketing, dzięki któremu docieramy z reklamą wideo do osób, które miały już wcześniej coś wspólnego z naszą firmą czy też z naszą marką. Na sam koniec wspomnijmy o reklamie na Gmailu. Zapewne już niejednokrotnie obserwowaliśmy, jak na nasz adres mailowy przychodzą reklamy i są one umieszczone na górze zakładki „Społeczności” czy też „Oferta”. Są to takie reklamy Google Ads. Mają one formę e-maila standardowego oraz zawierają: tytuł, tekst, adres mailowy reklamodawcy, logo, linki oraz grafiki. Użytkownik po otwarciu takiego maila może zyskać możliwość jego przekierowania na swoją stronę internetową czy też poproszony może zostać o wypełnienie formularza. Wykorzystuje się tutaj model CPR (Cost Per Click), a więc koszt sam w sobie jest naliczany dopiero po samym rozwinięciu reklamy. Google cały czas analizuje odbiorców oraz wysyła reklamę do osób, które spełniają wiekowe kryterium, zgodne z konkretną płcią, użytkowanym sprzętem, zainteresowaniami oraz także kryterium lokalizacyjne. Aby móc osiągnąć wszelkie korzyści związane z tymże formatem kampanii reklamowej Google Ads musimy wyznaczyć odpowiednie słowa kluczowe i ich dodanie do wiadomości mailowej. Jak widać na załączonym obrazku możliwości mamy naprawdę sporo.