Aktualizacja odbyła się 21 lipca 2021
Właściciele hoteli, hosteli, kwater prywatnych czy innych obiektów noclegowych muszą dobrze rozreklamować swoje usługi. Dlatego też powinni zadbać nie tylko o dobrą reklamę, ale przede wszystkim rozważyć, gdzie ogłaszać oferty noclegów. W jaki sposób podejść do tego tematu? Odpowiadamy.
Ogłoszenia w internecie
Dziś miejscem, w którym wszyscy szukamy informacji na każdy temat, jest internet. To on nazywany jest przez wiele osób kopalnią informacji, ogłoszeń i ofert. Chcąc wyjechać na wakacje czy poszukując noclegu dla pracowników zaglądamy nigdzie indziej, jak właśnie do internetu. Stąd też właściciele obiektów noclegowych powinni w szczególności pomyśleć o reklamie internetowej. Oczywiście jej dopełnieniem może być ogłoszenie w lokalnej gazecie bądź wystawienie baneru na drodze. Niemniej jednak nie powinniśmy rezygnować z ogłaszania noclegów właśnie w sieci i to na różnego typu portalach.
Własna strona internetowa
Jedną z droższych form reklamy jest posiadanie własnej strony internetowej. Dlaczego jest ona stosunkowo droga? Ponieważ musimy zapłacić nie tylko za jej szatę graficzną, ale również odpowiednie pozycjonowanie. To zaś wpływa na cenę usługi. Strona internetowa powinna znajdować się jak najwyżej w najpopularniejszych wyszukiwarkach. Nie możemy przesycać jej treścią, jednak klient powinien móc znaleźć na niej wszystkie, niezbędne dla siebie informacje. Strony internetowe posiadają obecnie duże hotele oraz hostele. Na ich założenie często decydują się także właściciele domów wczasowych czy domków na wynajem. Niemniej jednak jest jeszcze jeden aspekt, na który wielu hotelarzy nie zwraca szczególnej uwagi. Otóż klienci lubią mieć wgląd w kalendarz hotelu. Często chcą również zarezerwować nocleg we własnym zakresie, bez dzwonienia czy mailowania. Dlatego też na naszej stronie internetowej powinniśmy udostępnić klientom taką możliwość. Jeżeli nie chcemy zakładać systemu rezerwacji online, to przynajmniej dajmy klientom wgląd do kalendarza. Dzięki temu będą oni mogli sprawdzić, czy dany pokój jest wolny w interesującym ich terminie. Znacznie upraszcza to procedurę rezerwacji, a także daje możliwość pozyskania większej liczby klientów.
Systemy rezerwacji online
W internecie możemy napotkać bardzo wiele stron, które zbierają oferty poszczególnych obiektów noclegowych. Klienci mają możliwość zarezerwowania wybranego pokoju w konkretnym terminie. To właśnie dlatego systemy rezerwacji online cieszą się tak dużą popularnością. Jeszcze do niedawna funkcjonowały one jedynie dla hoteli. Dziś jednak nawet właściciele mniejszych obiektów noclegowych mają możliwość zarejestrowania się do systemów rezerwacji online. Ich zaletą jest możliwość pozyskania większej liczby klientów w krótkim czasie. Niemniej jednak tego typu systemy nie są darmowe. Ich właściciele pobierają prowizję od osób, które ogłaszają na nich swoje obiekty noclegowe. Prowizja ta może być dosyć wysoka, dlatego często na jej zapłacenie nie są w stanie pozwolić sobie właściciele małych obiektów noclegowych.
Portale ogłoszeniowe
Obecnie ratunkiem dla właścicieli obiektów noclegowych, którzy dysponują niewielkim budżetem, okazują się portale ogłoszeniowe. To właśnie na nich możemy wystawić propozycję noclegu w naszym obiekcie za bardzo niewielką opłatą. Na portalach ogłoszeniowych klienci mogą zapoznać się z naszą ofertą, jednak nie mają możliwości dokonania rezerwacji. Pomimo tego warto spróbować takiej formy reklamy. Które portale w szczególności warto wybierać? Oczywiście możemy postawić na te najpopularniejsze, na których klienci znajdą także szereg innych ogłoszeń. Niemniej jednak dużą popularnością cieszą się również portale poświęcone tylko i wyłącznie nieruchomościom nadmorskim, górskim lub położonym w atrakcyjnych turystycznie miejscowościach. Tam najczęściej zaglądają turyści, którzy poszukują noclegu na czas swojego urlopu. Nie zapomnijmy na bieżąco aktualizować naszych ogłoszeń, w szczególności, jeśli zmienimy cenę. Musimy również podać dane kontaktowe oraz zamieścić zdjęcia obiektu, które przyciągną klientów.
Oferta dla firm
Reklamowanie noclegów pracowniczych jest już nieco bardziej problematyczne. Owszem, możemy spróbować zamieścić ogłoszenie na portalu czy dodać hotel do systemu rezerwacji, jednak nie wszyscy organizatorzy podróży służbowych tam właśnie zaglądają. Dobrym pomysłem jest więc wysyłanie ofert noclegowych bezpośrednio na adres mailowy firm. Możemy podkreślać, że nasza oferta skierowana jest głównie do klientów biznesowych lub poszukujących noclegów długoterminowych dla swoich pracowników. Taka reklama nie zawsze przyniesie nam sukces, jednak warto przynajmniej spróbować trafić do przedsiębiorców.
Reklamowanie noclegów nie jest łatwą sprawą. Utrudnia to dodatkowo fakt, iż na rynku działa wiele konkurencyjnych firm, w szczególności w miejscowościach turystycznych. Pamiętajmy, że dziś głównym źródłem reklamowym jest internet. Dodatkowa reklama jest oczywiście mile widziana, jednak podstawą jest właśnie reklamowanie swoich usług w sieci.